If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
На диагностиката колата показа 4 грешки
Не им помня точните кодове или наименованията на английски език - ще напиша това което съм си превел:
Грешка 1. Педал съединител - предполагам, че грешката е записана от "стоп машинката" на педала, вече е оправена, и няма отношение по проблема с вървене и гаснене. Ето малко повече инфо по темата за кво е аджеба тоя прекъсвач, поствам линк към тема във ФИАТ форум, http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...3366&highlight= вижте я, може да ви е от полза.
Грешка 2. МАФ сензор - свалихме Дебитомера и го изчистихме. Колата след това тръгна значително по-добре, особено над 3000 оборота.
Грешка 3. Температура на входящ въздух - Някой има ли представа дали има отделен температурен датчик или е комбиниран с дебитомера? Или някакво друго преположение?
Грешка 4. Не съм много сигурен в превода: crank cam synchronization - Синхронизация разпределителен/колянов вал??? - по този проблем: преди около 15000км.(около година и половина) съм сменил и двата датчика на валовете - фазов и на Хол.
След профилактиката на дебитомера колата ми върви доста повече, но все още понякога си прави мизериите, описани по-напред в темата.
Последното което направи - карах я извънградско - без проблем, върнах се в София, покарах малко и в един момент започна да се "запъва" - Както бях казал и по-рано - натискам педала на гаста, а колата не реагира, даже се збива леко предницата. Спрях, изгасих двигателя, веднага след това запалих отново и всичко вече беше нормално - даже си позволих доста да я настъпя и пак всичко си беше наред, включително и днес(на идване към работата).
В заключение да Ви питам: След тази нова информация какво да правя?Имам впредвид грешки 3 и 4 (имам идея да я покарам още малко и пак да я закачиме на компа, да видим след почистването на дебитомера дали ще изчезне някоя грешка)
Блгодаря Ви предварително.
П.П. Искам да изкажа Благодарности на Колегата acko88 за помощта!
щом записва грешки 2 и 3,значи има вероятност кабелите на дебитомера да се ебават някъде.
Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
Piaggio Liberty 05" 50cc 2T
Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex
...а пък грешка 4 понякога я записва, като въртиш много на стартер или я буташ/дърпаш колата.
От преди 1 година - последната диагностика преди да стане проблема - не съм имал проблем с паленето - не е въртян стартера прекалено мн. и не е бутана.
това е така наречения потенционометар на педала.това е най-честият проблем при тях.скоро ще спре да деиства нацяло.пшо добре вземи мерки но да знаещ че се намират трудно и са скапички.намира се над педала на газтта.едно черно с 6 кабела е
Колеги, след профилактика на дебитомера колата почти спря да прави мизерии. Само един път се замисли, загасих я, запалих я отново и до сега проблеми няма.
Последното което направи - карах я извънградско - без проблем, върнах се в София, покарах малко и в един момент започна да се "запъва" - Както бях казал и по-рано - натискам педала на гаста, а колата не реагира, даже се збива леко предницата. Спрях, изгасих двигателя, веднага след това запалих отново и всичко вече беше нормално - даже си позволих доста да я настъпя и пак всичко си беше наред, включително и днес(на идване към работата).
Единственото което ме притеснява е, че на светофар понякога държи малко по-ниски обороти(може би с около 100-тина по-малко). При спряла кола, излкючена от скорост подавам леко гас, след което оборотите се нормализират....
Иначе след диагностиката и след профилактиката на дебитомера колата си върви добре, без да гасне и без да си проявява другите проблеми(с изключение на цитираното малко по-горе).
Май за сега така ще я покарам. Единственото - мисля да я закачиме пак на диагностика да видим коя грешка пак е запсисана.
това е така наречения потенционометар на педала.това е най-честият проблем при тях.скоро ще спре да деиства нацяло.пшо добре вземи мерки но да знаещ че се намират трудно и са скапички.намира се над педала на газтта.едно черно с 6 кабела е
Ами преди около година и половина е правена профилактика на куплунга на въпросния потенциометър...
Колата вече е със сменени филтри и масло.
Значи със сигурност изключваме запушен горивен филтър!
Малко преди да сменя консумативите ми светна червения индикатор за записана грешка, и си почна старата песен, с тази разлика че вече си е постоянно - преди като изгася и пак запаля двигателя са пооправяше за известно време, а сега си е перманентно спъната.
Пак ще правя диагностика и ще видим.
това е така наречения потенционометар на педала.това е най-честият проблем при тях.скоро ще спре да деиства нацяло.пшо добре вземи мерки но да знаещ че се намират трудно и са скапички.намира се над педала на газтта.едно черно с 6 кабела е
колега позна!
И такаа...
Диагноза: throttle position sensor
Пак ще си погледна буксата на въпросния потенциометър, ама надали ще е от нея.
П.П. Търся си потенциометър
потенциометъра се тества най-лесно с фес, на контакт само.
натиска се газта мнооооого плавно и се гледа отчитането във фес.
от 0 до 100% през интервал 1-2% трябва да отчита нарастващо.
ако го прави - лоша връзка някъде.
потенциометъра се тества най-лесно с фес, на контакт само.
натиска се газта мнооооого плавно и се гледа отчитането във фес.
от 0 до 100% през интервал 1-2% трябва да отчита нарастващо.
ако го прави - лоша връзка някъде.
sent from HD2 Droid
Сигурно метода на тестване е добър, но вече не се налага да го изпробваме.
Днес се разбра, че проблема е в скапаната буксата под жабката.
П.П. - Огромно Благодаря на всички отзовали се!
П.П.2 - Евала Mury - беше прав за буксата от самото начало!
П.П.3 - Специално благодаря на acko88
Сигурно метода на тестване е добър, но вече не се налага да го изпробваме.
Днес се разбра, че проблема е в скапаната буксата под жабката.
П.П. - Огромно Благодаря на всички отзовали се!
П.П.2 - Евала Mury - беше прав за буксата от самото начало!
П.П.3 - Специално благодаря на acko88
Евала,сега требе да почерпиш,хихихиххи.Иначе аз досега съм сменил само един потенциометър на 145,и то защото беше счупен,иначе винаги проблема е в куплунга
Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
Piaggio Liberty 05" 50cc 2T
Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex
Евала,сега требе да почерпиш,хихихиххи.Иначе аз досега съм сменил само един потенциометър на 145,и то защото беше счупен,иначе винаги проблема е в куплунга
Е дано само това да ми остане да направя - да почерпя!
Comment